Wan Switi Kresneti!!!! Wan Bun nyun yari!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Mocking - WaarBenJij.nu Wan Switi Kresneti!!!! Wan Bun nyun yari!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Mocking - WaarBenJij.nu

Wan Switi Kresneti!!!! Wan Bun nyun yari!!!!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve, lieve iedereen!!!

Ik wil iedereen hele fijne kerstdagen toewensen en een gelukkig nieuwjaar!! In mijn titel staat het in het Sranan Tongo :)

Ik dacht dat ik kerst in de tropen mee zou maken. Nou vandaag en gister is het alleen nog maar aan het regenen geweest :(

Hebben jullie een leuke kerstavond gehad? Ik ben met mijn huisgenootjes naar een gospel kerk geweest! Was leuk om mee te maken. Daarna nog lekker uiteten geweest!

Vanochtend moest ik er alweer heel vroeg uit, want ik moest om 7.30 bij het kindertehuis zijn. We zijn met bijna alle kinderen naar de kerk geweest! Het was zo onwijs mooi! En de kinderen gedroegen zicht echt voorbeeldig:). Toen we met zn allen Gloria in Exelcius Deo aan het zingen waren, kreeg ik tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Ik besefte dat ik het altijd zo goed heb gehad en helemaal met kerst is het altijd een groot feest. Maar bij de kinderen is dat echt niet het geval. En daarom vond ik het zo mooi om deze kerst met hun door te brengen, om de kinderen zo vrolijk mee te maken omdat we mee gingen naar de kerk. Het heeft echt indruk op me gemaakt, en ik ben echt blij dat ik het mee kon maken.
Ik heb ze dan ook dikke kerstknuffels gegeven voordat ik weer wegging.

Vanmiddag ga ik naar mijn oude husigenootjes toe, daar gaan met zn alle koken, film kijken en daarna lekker stappen :)

Morgen ga ik uiteten met mijn nieuwe huisgenootjes :)

Is handig als je net voor de kerst gaat verhuizen ;)

Volgende week maandag gaan we met de kinderen een lampionnenoptocht houden, waarbij ze ook allemaal liedjes gaan zingen :) Ik kijk er nu al naar uit.

Verder staat Suriname nu al op z'n kop! Het is zoveel drukker, er zijn dan ook veel Nederlandse Surinamers overgekomen! En het is vanaf afgelopen weekend alleen maar feesten!!! Dus jullie kunnen wel radaen wat ik vanaf nu tot en met oud en nieuw ga doen :)

Ik wens jullie heel veel plezier met deze dagen. Ik zal binnekort een uitgebreider blog schrijven over wat ik allemaal gedaan heb!

Heel veel liefs

Suus

  • 25 December 2008 - 21:28

    Tina En Haar Mannen:

    Lieve Suus,

    ook jij nog een hele fijne 2e kerstdag en alvast een goede jaarwisseling.
    Dikke kus!

  • 27 December 2008 - 00:02

    Hans:

    Hey scheet,

    Fijn dat het daar zo lekker gaat (op de regen na)

    Ook ik wil je bij deze een zeer fijne jaarwisseling toewensen die je nooit meer zal vergeten.

    Groetjes Hans xXx

  • 30 December 2008 - 12:41

    Eer:

    Lieverd, wat gaaf zeg dat je naar een gospelkoor bent geweest en leuk dat je toch nog kerst met de kids heb kunnen vieren!!! Alvast een hele fijne jaarwisseling en geniet er nog ff van!!! Het is hier namelijk errrruuuuggg koud!! Brrrrrr

    Hele dikke kus en bigi brasa!! Hahahahah

    Eertje xxx

  • 30 December 2008 - 20:18

    Bianca:

    Lieve Suus!
    Lekker aan het feesten?! Geniet, geniet! Ik denk aan je. Heel fijne nieuwjaarswisseling daar!

    Dikke kus en knuffel,
    Bianca

  • 31 December 2008 - 08:30

    Buuf:

    hoy suzanne
    alles goed ik zag op de tv dat ze in suriname op oudjaarsdag met kruidewater over de hoofd werden gewassen voor een gelukkig jaar heb je dat ook gedaan.wij wensen je heel veel geluk in het komen de jaar .en hopen je ook weer bij ons te zien met nog heel veel meer verhalen .
    heel veel plezier nog
    veel liefs buuf en buum

  • 31 December 2008 - 13:55

    Eva:

    Wow Suus! Jij hebt zeker een hoop gedaan! En wat goed dat je nog een maand blijft, de tijd gaat snel als je lol hebt hé!
    Zag een paar mooi gevormde jongens op die foto's btw :P
    Nou lieverd fijne jaarwisseling dan maar. Maak er nog een paar mooie weken van!

    Veel liefs en tot volgend jaar.

  • 13 Januari 2009 - 20:12

    Je Groooooote Zussie:

    Gek hè....nog maar een weekie!
    Je zal wel balen!
    Ik ben stiekem wel een klein beetje blij dat je weer terug komt hoor! :)

    Liefs

  • 14 Januari 2009 - 15:21

    Marita Han Ivo + Ted:

    Durft iemand zoiets? Namens ons viertjes wens ik je voor 2009 nog 351 hele goede dagen. Dit noem je nu gewoon lef hebben.
    Ben weer even bij gelezen er kwam niet eerder van tot volgende week!

  • 18 Januari 2009 - 17:45

    Bianca:

    Dinsdag kom je al weer terug naar Nederland! O wat zal het wennen zijn.
    Wel heel erg leuk dat er gelijk een feestje is :).
    Geniet van de laatste dagen en tot snel!
    Liefs,
    Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suzanne

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 2347
Totaal aantal bezoekers 21246

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: