Een tegenslagje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Mocking - WaarBenJij.nu Een tegenslagje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Mocking - WaarBenJij.nu

Een tegenslagje

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Hai lieve iedereen!!

Alweer een berichtje van mij vanuit Paramribo! Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed! Met mijn vrijwilligersproject gaat het iets minder goed. Momenteel mag ik een minimaal een week niet werken, veel kinderen zijn ziek geworden bij het kindertehuis. Veel kinderen hoesten, niet een klein beetje, sommige hoesten bloed op, bijna alle kinderen zijn verkouden. Ik maak het hier een beetje minder erg dan dat het is, maar het komt er op neer dat onze organisatie in Paramaribo eerst alle kinderen wil laten testen, zoals op tbc, voordat wij weer aan de slag daar mogen. Dit kreeg ik vorig weekend te horen, dus vanaf maandag kon ik niet meer naar mijn lieve kindjes toe. Ik baal er flink van, ook omdat je net een band met de kinderen op bouwt, zij jou leren kennen en nu weet ik niet eens zeker of ik daar weer kan werken, want de organisatie weet het zelf nog niet wat ze er mee gaan doen. In ieder geval moeten alle vrijwilligers ook getest worden, ik ben vandaag getest en krijg vrijdag de uitslag. Ik hoop dus echt heel erg dat ik niet besmet ben geraakt, maar daar gaan me gewoon niet vanuit. Vandaag hebben we toch even opgebeld naar de organisatie of we ze met iets konden helpen, omdat ze zoveel voor ons regelde. Toen bleek dat een jongen sinds maandag niet meer naar school kon, omdat zijn schoenenen kapot zijn en hij niet op slippers naar school weg. Vandaag hebben een huisgenootje en ik hem opgehaald om schoenen met hem te gaan kopen. Het was echt zo lief, want hij werd er helemaal verlegen van. Daarna hebben we nog even met hem wat gegeten en gedronken. Ik geloof echt dat hij blij was er even tussen uit te zijn geweest. En ik was ook echt blij om hem weer te zien, want ik mis de kinderen nu al. Gelukkig hebben we dat uitje naar de dierentuin laatst nog gedaan, dan hebben ze nog wat leuks te herinneren, nu wij er even niet meer zijn. Ik vind het ook lastig, want die kinderen begrijpen dat niet zo goed, waarom wij nu opeens niet meer komen. Ik was trouwens vergeten te vertellen dat toen we naar de dierentuin gingen we allemaal nieuwe kleertjes voor de kinderen hadden, zodat ze allemaal met mooie, schone kleren een dagje weg konden. Ze waren helemaal aan het glunderen zo mooi.
Ik hoop dat alle kinderen zo snel mogelijk getest kunnen worden en wij allemaal een goede uitslag krijgen, zodat ik ze snel weer kan omarmen:)

Deze week was het Salsuri in Paramribo, dat betekent woensdag tot en met zondag alleen maar salsa. Was leuk, heb workshops gezien en er waren profs, zo onwijs goed, dat ik me meteen niet meer op de dansvloer durfde te begeven:) Was heel gaaf om te zien. Elke avond zijn we dus wel even op stap geweest:)

Zaterdag hadden we een trip naar Berg en Dal, dat is een avonturenresort in de binnenlanden. Er stonden 3 activiteiten op het programma: canopy, kanoen en hiken. We begonnen met de canopy, ( via een kabelbaan de jungle door) en ik ben daarmee ook mijn grootste hoogtevrees kwijt geraakt:) Ik dacht echt dat ik het mega eng zou vinden, maar het was zo gaaf!!! Eerst werden we in zon pakkie gehesen, met een mooie helm op. Toen gingen we klimmen naar het eerste plateau. Er waren 10 kabelbanen achter elkaar, dus je kon ook niet meer terug als je niet meer verder wilde.
Als je aan de beurt was, klikte de gids je aan het touw en moest je er aan gaan hangen en gaan met de banaan. Nou het is zo onwijs gaaf om dat door de jungle heen te doen. Soms ging ik een beetje draaien, maar dan moet je een beetje afremmen, zodat je weer recht komt, maar dan krijg je het risico dat je niet tot het plateau komt en dan moet je het einde gaan tokkelen, nou das niet echt grappig! Haha, achteraf wel natuurlijk;) Op een gegeven moment ging ik weer draaien, maar ik dacht nou ja dan maar draaien, dus heb ik letterlijk 2 rondjes gedraaid, terwijl dat eigenlijk niet mag, omdat je je hand (rem) op de lijn moet houden. Het gaafste was nogwel dat we 35 meter hoog over de Suriname rivier gingen!!!! Dat was zooo vet!!!! En mijn angst viel reuze mee, dus echt goed!!!

Het kanoen was ook echt heel leuk! Een stuk over de Suriname river en dan de kreekjes in. Het was echt een avontuur want ik heb nog vast gezeten tussen de bomen en op een boomstronk die in het water lag, hahah! Was echt leuk! Op de terugweg hadden we de stroomversnelling tegen, dus toen moesten we echt hard kanoen. Nou de dag erna voelde ik het in mijn buik en armen.

De hike was ook leuk om te doen. We gingen een berg beklimmen. ( Na de Voltsberg kan ik alles aan :P) Boven op de berg lagen vele graven van vroeger. Ook was er een heel mooi uitzicht waar je de Brownsberg kon zien, waar ik het eerste weekend heen ben geweest. Ik heb ook nog het huisje van Clarence Seedorf gezien, waar hij is opgegroeid. Zo'n verschil met wat hij nu heeft!!

Berg en Dal was echt een geslaagde dag!

Afgelopen donderdag heb ik trouwens Edgar Davids in de Havana Lounge gezien:) Hij wilde niet op de foto, want hij mocht niet in een club gefotografeerd worden. Maar mijn huisgenootje heeft hem toch gespot, dus die moet ik nog ff overnemen:)

Zondag hebben we lekker aan het zwembad gechild. Hoewel het veel geregend heeft, we waren zeik nat toen we aankwamen. Normaal is het van het zweet, maar nu van de regen, haha! Ja ik heb in mijn leven nog nooit zo gezweet als dat ik hier doe. Het is echt niet normaal, ongelofelijk.

Maandag was ook een erg leuke dag. We zijn met alle 11 de meiden naar de Tourist photo shop geweest, om met zn allen op de foto te gaan in Surinaamse klederdracht. Ik was verkleed als een Marronse vrouw, uit de binnenlanden dus. Het zijn echt hele leuke foto's geworden!

Daarna zijn we met zn allen wezen eten in het pannekoekenhuis... ja, die hebben ze hier ook, wel iets minder lekker, maar ja!
En daarna gingen we bowlen!! Jeeh, dat was zo leuk! En je zult het niet geloven, maar ik had de topscore!! hahaha! Was echt leuk!

Vandaag is Petra naar nederland gegaan, dus zijn we nog maar met 10 meiden. Vorige week is er een man van 35 bijgekomen uit Slovenie. Maar deze man woont beneden en wij boven. We hebben niet veel contact met hem, hij doet natuurlijk ook zijn eigen ding. Donderdag gaat Manon naar huis en volgende week dinsdag Maaike, dan wordt het wel stiller in huis, jammer hoor, er komen ook geen nieuwe mensen meer bij!

Nou ik ga weer stoppen! Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het met de kindjes gaat, hoewel ik ze zelf dus even niet zie :( en wat mijn uitslag was.

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat! En super bedankt dat jullie van die leuke berichtjes achter laten, ga er vooral mee door, aub!!!
Vind ik echt leuk!!!

Heel veel liefs
en een dikke kus en knuffel

Suus

Owja, ik heb trouwens bij de foto's op www.flickr.com en dan bij global.hans de verhaaltjes bij de foto's gezet. Dus nu kunnen jullie ook zien wat wat is:) Daar had ik de vorige keer geen tijd voor!

Doei lieverds!!!

Kus

  • 04 November 2008 - 21:05

    Joe:

    Nee maar..dus dat wordt een week chillen en nog meer kanovaren? zie er de positieve kant van in, nog meer tijd om het land te verkennen!

    Echt stoer dat je al die dingen hebt gedaan! Jij stoere klimaap, wist dat het in je zat

    Heb een leuke odo gevonden! Alweer, ja alweer (nou ja zeg)..

    Efi yu fréri nanga didibri, yu mu mati nanga sneki.

    Btw hoop echt dat je niet besmet bent (tbc), zou echt kut zijn! Hoe gaat het aflopen verder met het projectje?

    Fingertips

  • 04 November 2008 - 21:44

    Bianca:

    Lieve Suus!
    Klote van het project; hopen dat het over een week minder is maar dat is denk niet erg realistisch...Maar ik hoop nog meer dat je geen tbc hebt!
    Wat onderneem je toch veel! Geweldig om te lezen. Geniet van alles wat je doet en meemaakt. Ik denk aan je,
    Liefs,
    Bianca

  • 04 November 2008 - 22:11

    Cindy:

    He lief!

    Ik zal hard gaan duimen voor die kindjes en voor jullie! Ik zal ff een kaarsje aansteken! als je het leest is hij vast al uitgebrand, maar dan moet het maar een beetje geluk geven!
    Geniet verder en als het werken daar niet verder kan gaan, ben ik er van overtuigd dat je een nieuwe uitdaging vind waarin je je 100% weer inkan zetten!

    dikke kus van mij!

  • 06 November 2008 - 07:50

    Joe:

    Oh ja, vertaling;

    wie met de duivel vrijt, moet ook vriendjes zijn met de slangen

  • 06 November 2008 - 09:28

    Buuf:

    hoy suzanne
    weer een mooi vehaal was het weer ik ben erg trots op je ik vertel het tegen ieder een .weet je al iets van je kindjes hoop dat je weer gauw aan de slag kan .ze zullen je wel missen.
    veel liefs buuf
    ook van buum

  • 08 November 2008 - 06:44

    Mayo:

    Hoi Allemaal,

    mijn zusje heeft de uitslag gekregen en ze zijn allemaal tbc-vrij! Ze mogen maandag weer aan het werk.
    Op dit moment is ze samen met een ander meisje voor het weekend naar het weste van Paramaribo!

    Liefs

  • 08 November 2008 - 07:22

    Buuf:

    hoy suzanne
    wat ben ik blij dat alles goed is.ik moest er steeds .aan denken
    veel liefs buuf

  • 09 November 2008 - 19:02

    Tina En Haar Mannen:

    Lieve Suus,

    wat maak je toch een hoop mee. Maar hopelijk valt het met de kinderen (en ook met je zelf mee), zodat je weer snel verder kan met waar je eigenlijk voor kan (al zijn al die avonturen natuurlijk ook wel heel tof). Goed dat je je hoogtevrees hebt overwonnen. Na 35 meter boven een Surinaamse rivier te hebben gehangen, is de rest natuurlijk een peuleschil.
    Nou, ik ga kijken of ik de foto's kan bekijken. Geniet lekker en we wachten vol spanning af naar de nieuwste belevingen en natuurlijk hoe alle uitslagen zijn.

    Dikke kus van ons 3 en half

  • 09 November 2008 - 19:03

    Tina:

    Nog even een kleine toevoeging; ik las net het bericht van Mayo dat alles goed is en dat je maandag weer aan de gang kan. Heerlijk!

    Tina

  • 10 November 2008 - 12:12

    Eva:

    Fijn dat alles goed is met jou en je huisgenootjes suus! weer een zorg minder :).
    Echt super wat je allemaal doet hey! Jaloezie ten overvloed hier aan de andere kant van de oceaan ghehe. Ga zo door!

    Liefs (K)

  • 11 November 2008 - 10:34

    Eer:

    Heeeyy suusje, echt balen dat je de kids niet meer mag zien nu!! Maar ja ze proberen jullie te beschermen natuurlijk, dat moeten ze wel!! Maar jij zou er het liefst nu nog gewoon heengaan!! Ik hoop dat je snel weer mag schat!! Echt super tof al die dingen die je doet, echt heel erg stoer!! Ik zou het niet doen hoor!! Hahahaha

    Ik lees heel graag snel weer een verhaaltje van je, geniet ervan!!!

    Dikke kus eertje xxx

  • 13 November 2008 - 14:18

    Moshe:

    Hee meiske!!
    Zoveel vragen in je laatste smsje, dus ik beantwoord ze maar op deze manier...
    Voor mijn opa is het alleen maar beter, hij was het zelf ook zat. Wel fijn dat daardoor mijn vader twee weken naar NL kwam. Hij is gister weer vertrokken, maar heb tot die tijd bij hem gelogeerd, dus was wel weer gezellig. Heb daardoor en door operatie alleen al ruim een maand niet meer gewerkt, dus ook bijna geen centjes meer op dit moment!! Maar ik ga maandag weer beginnen met werken, als ze werk dan. Verder gaat t goed met me, geen pijn meer door de operatie. Maar heb sindsdien wel veel pijn in mijn maag, dus nu gaan ze waarschijnlijk weer een maagonderzoek doen..!! Ik ga ongeveer 8 januari naar Uruguay en kom dan begin maart terug. Wanneer is de nieuwe datum dat jij terug komt? Diplomauitreiking was niet zo boeiend. Ik was trouwens te laat, omdat de begravenis van mijn opa daar vlak voor was. Dus ik sta ook niet op de foto. Maar diploma in bezit en hij is erg mooi!! Verder niet zo veel meer te melden. ben blij dat je tbc vrij bent en je gewoon weer naar je lieve kindjes kunt. Nog heel veel plezier daar en ik spreek je snel weer!! Dikke kus mij

  • 13 November 2008 - 14:18

    Moshe:

    Hee meiske!!
    Zoveel vragen in je laatste smsje, dus ik beantwoord ze maar op deze manier...
    Voor mijn opa is het alleen maar beter, hij was het zelf ook zat. Wel fijn dat daardoor mijn vader twee weken naar NL kwam. Hij is gister weer vertrokken, maar heb tot die tijd bij hem gelogeerd, dus was wel weer gezellig. Heb daardoor en door operatie alleen al ruim een maand niet meer gewerkt, dus ook bijna geen centjes meer op dit moment!! Maar ik ga maandag weer beginnen met werken, als ze werk dan. Verder gaat t goed met me, geen pijn meer door de operatie. Maar heb sindsdien wel veel pijn in mijn maag, dus nu gaan ze waarschijnlijk weer een maagonderzoek doen..!! Ik ga ongeveer 8 januari naar Uruguay en kom dan begin maart terug. Wanneer is de nieuwe datum dat jij terug komt? Diplomauitreiking was niet zo boeiend. Ik was trouwens te laat, omdat de begravenis van mijn opa daar vlak voor was. Dus ik sta ook niet op de foto. Maar diploma in bezit en hij is erg mooi!! Verder niet zo veel meer te melden. ben blij dat je tbc vrij bent en je gewoon weer naar je lieve kindjes kunt. Nog heel veel plezier daar en ik spreek je snel weer!! Dikke kus mij

  • 18 November 2008 - 07:15

    Joe:

    Dungru ne kibri kaka.

  • 18 November 2008 - 07:16

    Joe:

    Dungru ne kibri kaka.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suzanne

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 21194

Voorgaande reizen:

30 September 2008 - 21 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: